Ana Sayfa Arama Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

“Enerjide Tam Bağımsızlık: Türkiye Yeni Güç Merkezi Olacak”

İsmail Faruk Aksu, “Cumhuriyetimizin ikinci yüzyılında enerjide tam bağımsız Türkiye idealini gerçeğe dönüştüreceğiz” diyerek yerli ve yenilenebilir kaynaklara dayalı milli enerji stratejisinin önemine dikkat çekti.

İsmail Faruk Aksu, “Cumhuriyetimizin ikinci yüzyılında enerjide tam bağımsız Türkiye

“Enerjide Tam Bağımsızlık: Türkiye Yeni Güç Merkezi Olacak”

 

Milliyetçi Hareket Partisi Genel Başkan Yardımcısı ve İstanbul Milletvekili İsmail Faruk Aksu, Türkiye Büyük Millet Meclisi Plan ve Bütçe Komisyonu’nda yaptığı konuşmada, Türkiye’nin enerji alanında köklü bir dönüşüm yaşadığını belirtti. “Artık enerjide yalnızca tüketen değil, yön veren bir ülkeyiz” ifadelerini kullandı.

 

Konuşmasında, yenilenebilir enerjideki kurulu gücün ve yerli kaynakların payının hızla arttığına dikkat çeken Aksu, nükleer enerji ve madencilik gibi stratejik alanlardaki yatırımları da gündeme getirdi. “Ülkemiz, aynen bilgisinin ve teknoloji üretiminin yanı sıra enerjide de kendi hâkimiyetini tesis etmek zorundadır” dedi.

 

Aksu ayrıca, Türkiye’nin jeopolitik olarak enerji geçiş güzergâhı olmanın ötesine geçip bir enerji merkezi hâline geldiğini vurguladı. Yer altı depolama kapasitesinin artırılması, yeni hidrokarbon aramaları ve nadir toprak elementlerinde yapılan araştırmalar bu vizyonun parçaları olarak betimlendi.

 

Son olarak, “Bu hedef yalnızca teknik bir yatırım değil; milli bir vizyon, sürdürülebilir bir gelecek ve toplumsal refahın teminatıdır” diyerek, tüm paydaşlara birlik çağrısı yaptı. Aksu’nun açıklamaları, Türkiye’nin enerji bağımlılığını azaltma ve yerli üretime dayalı bir sistem inşa etme kararlılığını yansıtıyor.