Japonya’da dev yangın alarmı: 170’ten fazla bina zarar gördü
Japonya’nın güney kıyısında yer alan Oita kentinde salı akşamı başlayan yangın, şiddetli rüzgârların etkisiyle hızla yayılarak yerleşim alanlarında geniş çaplı tahribata yol açtı. Yangının başladığı Saganoseki semtinde 170’in üzerinde bina ya tamamen küle döndü ya da ağır hasar aldı.
Acil durum yetkilileri, yangın nedeniyle 175’ten fazla kişinin tahliye edildiğini, yaklaşık 300 hanenin de elektrik kesintisi yaşadığını bildirdi. Bölgede bir kişinin hayatını kaybettiği, bir diğerinin ise yanıkla tedavi altına alındığı açıklandı.
Yangının kontrol altına alınabilmesi için Japonya’nın kara ve hava unsurları devreye girdi; askeri ve itfaiye helikopterleri kullanılan mücadelede, yoğun duman ve rüzgâr nedeniyle çalışmalar gecikmeli ilerledi.
Öte yandan yangının yaklaşık 48.900 metrekarelik alana yayıldığı ve bunun Japonya’da son 50 yılın en büyük kentsel yangınlarından biri olduğu belirtiliyor. Yetkililer, yangının çıkış sebebini araştırıyor.
Yangının ardından ülke genelinde yangın güvenliği ve acil müdahale sistemlerinin gözden geçirilmesi çağrıları yapıldı. Oita’daki kayıpların tam tespiti için çalışmalar sürüyor.
