Ana Sayfa Arama Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Bakan Uraloğlu Müjdeyi Verdi: Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki 15 Türk Gemisi Emniyetle Bölgeden Ayrıldı

Uluslararası deniz ticaretinin en kritik noktalarından biri olan Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’nde tırmanan askeri hareketlilik ve İHA saldırıları nedeniyle yaşanan küresel krizin ardından, Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarının ve denizcilerinin can güvenliğini korumak adına dev bir operasyona imza attı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, bölgedeki gelişmeleri ilk andan itibaren anbean takip ettiklerini belirterek, tehlikeli sularda bekleyen 15 Türk gemisinin güvenli bir şekilde çıkış yaptığını müjdeledi.

Uluslararası deniz ticaretinin en kritik noktalarından biri olan Hürmüz Boğazı

Devletimizin sergilediği üstün kriz yönetimi ve diplomasi trafiği sayesinde, Türk bayraklı ve Türk sahipli gemiler hiçbir zarar görmeden sıcak bölgeden tahliye edildi.

99 Türk Personel Güvende: Körfez’den Ayrılışlar Tamamlandı

Bakan Abdulkadir Uraloğlu, resmi sosyal medya hesabı üzerinden yaptığı açıklamada, denizcilik sektörünü ve bölgede yakınları olan aileleri rahatlatan şu kritik verileri paylaştı:

  • Emniyetli Tahliye: 26 Haziran 2026 itibarıyla Basra Körfezi ve Hürmüz Boğazı çeperinde risk altında bekleyen gemilerimizin tamamı emniyetle çıkış yapmıştır. Toplam 15 Türk gemisi güvenli şekilde bölgeden ayrılmıştır.

  • Personel Durumu: Güvenli sulara yönlendirilen ve bölgeden ayrılan bu gemilerde toplam 99 Türk personel bulunmaktadır. Tüm denizcilerimizin sağlık durumlarının iyi olduğu bildirilmiştir.

  • Kalan Gemilerin Durumu: Bölgede bulunan 3 Türk sahipli gemi, körfez içerisindeki kendi ticari faaliyetlerini sürdürdükleri ve risk analizi doğrultusunda bir çekinceleri olmadığı için ayrılış talebinde bulunmamıştır.

“Anlık Ayrılma Talebi Olan Gemimiz Kalmadı”

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Denizcilik Genel Müdürlüğü ile ilgili tüm istihbarat ve dışişleri kurumlarının tam bir koordinasyon içinde çalıştığını vurgulayan Bakan Uraloğlu, açıklamasını şu sözlerle tamamladı:

“Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki gelişmeleri ilk andan itibaren anbean takip ediyor, ilgili tüm kurumlarımızla koordinasyon içinde hareket ediyoruz. Şu an itibarıyla Basra Körfezi’nden anlık ayrılma talebi olan herhangi bir gemimiz bulunmamaktadır. Vatandaşlarımızın ve denizcilerimizin güvenliği için süreci aynı hassasiyetle anlık olarak takip etmeyi sürdürüyoruz.”

Küresel güçlerin ve bölge ülkelerinin insansız hava araçlarıyla tankerleri hedef aldığı bu sıcak dönemde, Türk deniz ticaret filosunun burnu bile kanamadan sürecin yönetilmesi, Türkiye’nin denizlerdeki operasyonel takip gücünü bir kez daha kanıtladı.