“Eylülde Türkiye’nin İhracatı 22,6 Milyar Dolara Ulaştı”
Türkiye’nin dış ticaret istatistikleri eylülde açıklandı. Buna göre, Genel Ticaret Sistemi (GTS) kapsamında ihracat, geçen yılın aynı ayına kıyasla yüzde 2,8 artarak 22,576 milyar dolar seviyesine yükseldi. İthalat ise yüzde 8,7 artışla 29,479 milyar dolar olarak kaydedildi.
Bu dönemde dış ticaret açığı da artarak 6,903 milyar dolar seviyesine ulaştı. İhracatın ithalatı karşılama oranı eylülde yüzde 76,6 oldu. Enerji ürünleri ve parasal olmayan altın hariç verilerde ihracat 21,227 milyar dolar, ithalat 22,438 milyar dolar olarak gerçekleşti ve dış ticaret fazlası 1,211 milyar dolar oldu.
Sektör bazında ihracatın eylülde imalat sanayisinin payı yüzde 94,5, tarım‑ormancılık‑balıkçılık yüzde 3, madencilik ve taş ocakçılığı ise yüzde 1,8 olarak belirlendi.
Ülke bazında en çok ihracat yapılan beş ülke; Almanya, Birleşik Krallık, ABD, Irak ve İtalya oldu. Bu beş ülkeye yapılan ihracatın toplam içindeki payı yüzde 30,3 olarak kaydedildi.
Ekonomistler, ihracattaki artışı olumlu bulurken, ithalattaki yükseliş ve dış ticaret açığındaki genişlemenin sürdürülebilir büyüme açısından yakından izlenmesi gerektiğini vurguluyor.
