İhracatta Tarihi Rekor: 270 Milyar Dolar Eşiği Aşıldı
Ticaret Bakanı Ömer Bolat, İstanbul’da düzenlenen basın toplantısında Türkiye’nin ihracat performansına dair güncel verileri açıkladı.
Bakan Bolat’ın açıklamalarından öne çıkan noktalar şöyle:
• 2025 yılı Ekim ayında mal ihracatı %2,3 artışla 24 milyar dolar olarak gerçekleşti.
• Son 12 ay itibarıyla toplam ihracat 270,2 milyar dolar seviyesine ulaştı; bu sayede ilk kez 270 milyar dolarlık eşik aşılmış oldu.
• 2025 yılının ilk 10 ayında ihracatta %3,9 artış ile yaklaşık 224,6 milyar dolar seviyesine ulaşıldı.
• Aynı süreçte hizmet ihracatının 103,5 milyar dolar seviyesine yükselmesi bekleniyor ve toplam mal + hizmet ihracatında 391,4 milyar dolar rakamı öngörülüyor.
• Ekim ayında dış ticaret açığı geçen yılın aynı ayına göre artarak 7,4 milyar dolar oldu; yıllıklandırılmış dış ticaret açığı ise 90,7 milyar dolar olarak kaydedildi.
Bu veriler, Türkiye’nin ihracat kapasitesindeki ivmeyi ve ekonomik dışa açılım sürecindeki artışı somutlaştırıyor. Hedeflere ulaşıldığı yönündeki işaretler, sanayi üretimi, tedarik zinciri ve ihracata yönelik politikaların önemini bir kez daha ortaya koyuyor.
