- NASA’dan Yeni Teori: Uzaylılar Belki de Sıkıcıdır
NASA’nın Goddard Uzay Uçuş Merkezi’nde görevli astrofizikçi Robin Corbet, evrende yalnız olmamızın nedenini farklı bir açıdan ele alıyor. Corbet, “Radikal Sıradanlık” adını verdiği yeni bir teoriyle, uzaylı uygarlıkların var olabileceğini ancak bizim düşündüğümüz kadar heyecan verici veya gelişmiş olmayabileceklerini öne sürüyor. Bu teori, Fermi Paradoksu’nu açıklamak için farklı bir bakış açısı sunuyor. Corbet’e göre, belki de uzaylılar bizimle iletişime geçmekten sıkılmış ve bu yüzden aramayı bırakmışlardır.
Corbet’in teorisi, uzaylı uygarlıkların teknolojik olarak bizden çok da ileride olmayabileceğini savunuyor. Bu durum, onların galaksinin dört bir yanına yayılarak iz bırakmalarını engelliyor olabilir. Corbet, bu durumu “Radikal Sıradanlık” olarak adlandırıyor ve belki de uzaylılar bizim gibi kendi gezegenlerinde “sıkışıp kalmış” durumdadırlar.
Bu yeni teori, evrende yalnız olmamızın nedenini anlamada farklı bir perspektif sunuyor ve bilim dünyasında geniş yankı uyandırdı.
