Galatasaray Teknik Direktörü Okan Buruk, Göztepe maçı sonrası konuştu: “Göztepe ligin en iyi takımlarından biri. Galatasaray’ın başında 100. galibiyeti almak gurur verici.”
Trendyol Süper Lig’in 10. haftasında Göztepe’yi 2-1 mağlup eden Galatasaray’da Teknik Direktör Okan Buruk, karşılaşmanın ardından takımının performansını değerlendirdi. Zorlu bir rakibe karşı önemli bir galibiyet aldıklarını belirten Buruk, “Göztepe ligin en organize takımlarından biri. Oyuncularımın mücadelesinden memnunum” dedi.
Sarı-kırmızılılar, RAMS Park’ta oynanan mücadelede geriye düşmesine rağmen sahadan galibiyetle ayrılarak üç puanı hanesine yazdırdı. Maçın ardından düzenlenen basın toplantısında konuşan Okan Buruk, rakiplerinin kalitesine vurgu yaparak, şu ifadeleri kullandı:
“Göztepe ne yapacağını bilen, disiplinli bir takım. Erken bir geçiş golüyle geriye düştük ama oyun kontrolünü kaybetmedik. Baskımızı artırarak dengeyi yakaladık. Rakip 10 kişi kaldıktan sonra top daha çok bizdeydi ancak onları açmak kolay olmadı. Devrede yaptığımız değişikliklerle çift santrfora döndük ve maçı iyi bitirdik. Zorlu bir rakibe karşı güzel bir galibiyet aldık.”
Buruk, Göztepe’ye övgüde bulunarak, “Onlar çok değerli bir camia. Orada görev yapmış biri olarak bu galibiyet benim için anlamlı. Göztepe’nin bundan sonraki süreçte başarılı olmasını diliyorum,” diye konuştu.
“Singo’yu Trabzonspor maçına yetiştirmeye çalışıyoruz”
Önümüzdeki hafta oynanacak Trabzonspor karşılaşması hakkında da konuşan Buruk, savunma hattındaki tercihine ilişkin şunları söyledi:
“Henüz stoper hattına karar vermedim. Wilfried Singo’yu da antrenman durumuna göre yetiştirmeye çalışıyoruz. Torreira dönüyor, Kaan da formda. Kiminle oynayacağımıza hafta içinde karar vereceğiz.”
“100. galibiyet tüm camiaya ait”
Galatasaray kariyerinde 100. Süper Lig galibiyetine ulaşan Okan Buruk, bu başarıyı takıma ve taraftarlara armağan etti:
“Bu galibiyet sadece bana değil, tüm camiamıza ait. 120 maçta 100 galibiyet çok anlamlı. Bu zaferi Lucas Torreira ve babasına armağan ediyorum. Başarı bir ekip işidir; futbolcularımdan yönetime, taraftara kadar herkesin payı var. Galatasaray’da olmak büyük bir sorumluluk, her gün daha çok çalışmak zorundayız.”
Taraftar desteğinin kendisi için en büyük motivasyon olduğunu da vurgulayan Buruk, “Bu kulüpte büyüdüm. İnsanların yüzünde mutluluğu görmek beni en çok motive eden şey. Galatasaray’ı mutlu etmek için buradayım,” ifadelerini kullandı.
“Barış’tan memnunum, değişiklik tamamen taktikti”
Devre arasında oyundan aldığı Barış Alper Yılmaz’la ilgili de konuşan deneyimli teknik adam, “Barış ilk yarıda çok çalıştı. Gol öncesi baskıyı yapan oyuncuydu. Ancak ikinci yarıda çift santrfora dönmek ve daha fazla ceza sahası oyuncusuyla oynamak istedik. Değişiklik tamamen taktiksel bir karardı,” dedi.
“Şampiyonluk yarışı tüm takımlar için açık”
Süper Lig’deki zirve yarışına ilişkin değerlendirmede bulunan Okan Buruk, rekabetin yüksek olduğunu söyledi:
“Henüz hiçbir şey bitmiş değil. Trabzonspor kazandı, fark beş puana indi. Önümüzde kritik bir hafta var; Galatasaray-Trabzonspor ve Beşiktaş-Fenerbahçe maçları zirveyi etkileyecek. Dört büyük takım da hâlâ şampiyonluk yarışının içinde.”
