DSÖ: Sudan’da milyonlar sağlık hizmetine erişemiyor
Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) Genel Direktörü Tedros Adhanom Ghebreyesus, Sudan’daki insani krizin derinleştiğini ve milyonlarca sivilin sağlık hizmetlerine ulaşamadığını açıkladı. Sosyal medya üzerinden yaptığı açıklamada Ghebreyesus, ülkede sağlık kuruluşlarına yönelik saldırılar ile insani yardımların engellenmesinin ciddi sonuçlar doğurduğunu belirtti.
Ghebreyesus, DSÖ ekiplerinin Tavila gibi kritik noktalara tıbbi malzeme ulaştırmaya devam ettiğini, ayrıca Faşir’den kaçan binlerce aileye kolera tedavisi, yetersiz beslenme desteği, anne ve çocuk sağlığı dahil geniş kapsamlı sağlık hizmeti sağlandığını ifade etti. Yeterli kapasiteye sahip olduklarını söyleyen Ghebreyesus, sahaya erişim sağlanmadıkça daha fazla yardım sunulmasının mümkün olmadığını vurguladı.
Sudan’da ordu ile Hızlı Destek Kuvvetleri (HDK) arasında 15 Nisan 2023’ten bu yana süren çatışmalar, özellikle Darfur bölgesinde yoğunlaşarak büyük bir insani felakete yol açtı. Bölgenin en büyük kenti Faşir’in büyük oranda HDK kontrolüne geçmesinin ardından, binlerce sivilin zorla yerinden edildiği ve silahsız kişilere yönelik infaz ve işkence vakalarının yaşandığı bildirildi.
DSÖ, uluslararası topluma Sudan’da insani erişimin sağlanması için acil adım atma çağrısında bulundu. Uzmanlar, devam eden engellemeler nedeniyle salgın hastalık riskinin ve sivil kayıplarının artabileceğine dikkat çekiyor.
