Ana Sayfa Arama Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

İran’ın Eski Cumhurbaşkanından Dikkat Çeken Türkiye Yorumu

İran’ın Eski Cumhurbaşkanından Dikkat Çeken Türkiye Yorumu: “Petrolü Yok Ama

İran’ın Eski Cumhurbaşkanından Dikkat Çeken Türkiye Yorumu: “Petrolü Yok Ama Bizden İleri Gitti”
İran’ın eski Cumhurbaşkanı Muhammed Hatemi, ülkesinin ekonomik durumunu eleştirirken Türkiye’nin ekonomik başarısını örnek gösteren çarpıcı açıklamalarda bulundu. Hatemi, petrole dayalı ekonominin İran’a getirdiği sıkıntıları vurgulayarak, Türkiye’nin farklı alanlardaki gelişimine dikkat çekti.
💡 Hatemi’den Türkiye İtirafı
Eski Cumhurbaşkanı Muhammed Hatemi, İran’ın Yezd kentine yaptığı ziyarette gündeme ilişkin şu değerlendirmelerde bulundu:
• Petrol Olmadan İlerleme: Hatemi, “Türkiye bizim için bir modeldir demek istemiyorum ancak Türkiye’nin bir damla petrolü yok. Fakat bugün turizm ve sanayi ile bizden çok ileri gitmiştir” ifadelerini kullandı.
• Turizm Geliri Karşılaştırması: Türkiye’nin turizm gelirlerinin, İran’ın toplam petrol gelirlerinden daha fazla olduğunu belirterek, İran ekonomisinin petrole aşırı bağımlı olmasından kaynaklanan sorunlara işaret etti.
📉 İran Ekonomisine Yönelik Eleştiriler
Hatemi, İran’ın odaklanması gereken alanları ihmal ettiğini belirterek, ülkesinin geride kaldığı noktaları sıraladı:
• Yanlış Hayaller: “Biz başka hayallerin peşinden gittik. Bölgedeki diğer ülkelerin gerisine düştük.”
• Askeri Kalkınma Odaklılık: İran’ın kalkınmasının yalnızca askeri alanda, özellikle de füze programı sayesinde olduğunu, bu nedenle bölgede askeri alanda üçüncü sırada olmalarına rağmen, diğer göstergelerde oldukça gerilerde kaldıklarını söyledi.
🗣️ Mevcut Cumhurbaşkanı’ndan Benzer Görüşler
Hatemi’nin bu açıklamaları, mevcut İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan’ın daha önce yaptığı eleştirilerle benzerlik taşıyor.
• Pezeşkiyan’ın Yorumu: Cumhurbaşkanı Pezeşkiyan da ülkesindeki ekonomik sistemi eleştirerek, “Türkiye, Japonya ve Kore’nin petrolü ve gazı yok ama durumları bizden daha iyi” şeklinde görüş belirtmişti.
• Sorunun Kaynağı: Pezeşkiyan, İran’ın petrol ve gazı olmasına rağmen halkın sıkıntı çekmesinin nedeninin dış etkenlerde değil, ülkenin ekonomik yönetiminde olduğunu ifade etmişti.
Bu açıklamalar, İran’daki üst düzey siyasi figürlerin dahi Türkiye’nin petrole bağımlı olmayan ekonomik yapısını bir başarı modeli olarak gördüğünü ortaya koyuyor.