Meteoroloji’den İzmir için kritik uyarı: “Kuraklık zirvede”
İzmir Ticaret Borsası’nın ekim ayı olağan meclis toplantısı, geçici olarak kullanılan İzmir Ticaret Odası Meclis Salonu’nda gerçekleştirildi. Toplantıya katılarak kentteki güncel meteorolojik verileri paylaşan Meteoroloji 2. Bölge Müdürü Musa Deveci, İzmir’in kritik seviyede kuraklık yaşadığını bildirdi.
Deveci, kentte yağış miktarının geçen yıla göre yüzde 23 oranında azaldığını aktararak, “Bu yıl İzmir’de alansal yağış ortalaması yüzde 30’un altında kaldı. Dikili ve Bergama ilçeleri hariç, özellikle kuzey bölgelerde yağışlar normal seviyelerin çok altında seyretti” dedi.
Yağış analizlerine ilişkin detaylar veren Deveci, İzmir’in yılın yalnızca nisan ve ekim aylarında ortalamanın üzerinde yağış aldığını belirtti. Kentin ocak ayında 134, şubat ayında 100, martta 74, nisanda 45 ve mayısta 30 kilogram yağış aldığı ifade edilirken, yaz aylarında kayda değer yağış gerçekleşmediği vurgulandı.
Toplam yağış gün sayılarına da değinen Deveci, 2025 su yılı boyunca İzmir’de sadece 78 yağışlı gün kaydedildiğini belirtti. Deveci, “İzmir çok şiddetli kurak. Kuraklık seviyesi artık en yüksek seviyede. Bölgede su riski son derece kritik” ifadelerini kullandı.
Beklentilere ilişkin değerlendirmesinde ise Deveci, gelecek ay yalnızca Bergama ve Foça çevrelerinde ortalamanın üzerinde yağış beklediklerini, şehrin diğer bölgelerinde mevsim normalleri civarında yağış tahmin edildiğini söyledi.
Uzmanlar, mevcut tablo nedeniyle tarım, su kaynakları ve ekolojik denge açısından gerekli tedbirlerin hızla uygulanması gerektiğine dikkat çekiyor.
