Ana Sayfa Arama Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

New York Borsası Haftayı Yükselişle Tamamladı

Wall Street, teknoloji devlerinin beklentileri aşan finansal sonuçlarının etkisiyle haftanın son işlem gününü pozitif bölgede kapattı. Dow Jones, S&P 500 ve Nasdaq endeksleri yükseliş kaydederken Amazon hisseleri güçlü bilanço sonrası sert değer kazandı.

Wall Street, teknoloji devlerinin beklentileri aşan finansal sonuçlarının etkisiyle haftanın

New York Borsası Haftayı Yükselişle Tamamladı

New York borsasında işlem gören başlıca endeksler, haftanın son seansını yükselişle kapattı. Kapanış verilerine göre Dow Jones Endeksi yüzde 0,09 artışla 47.562,87 puana, S&P 500 Endeksi yüzde 0,26 yükselişle 6.840,20 puana, Nasdaq Endeksi ise yüzde 0,61 değer kazanarak 23.724,96 puana ulaştı.

Piyasalardaki pozitif seyirde, teknoloji devlerinin güçlü finansal sonuçları belirleyici oldu. Amazon’un üçüncü çeyrek net satışları yıllık bazda yüzde 13, net karı ise yaklaşık yüzde 39 artış gösterdi. Beklentileri aşan bilanço sonrası şirket hisseleri yüzde 10’a yakın prim yaptı.

Apple da temmuz-eylül dönemine ilişkin net satışlarını yüzde 8, net karını ise yüzde 86 artırdı. Buna rağmen hisse fiyatı seansı sınırlı bir gerilemeyle tamamladı. Netflix’in gerçekleştireceği 1’e 10 hisse bölünmesi duyurusunun ardından şirket hisseleri yaklaşık yüzde 3 yükseldi.

Enerji sektöründe ise karışık bir görünüm izlendi. Beklentilerin üzerinde finansal sonuç açıklayan Chevron’un hisseleri yaklaşık yüzde 3 değer kazanırken, ExxonMobil’in hisseleri beklentilerin altında kalan kar rakamları nedeniyle hafif geriledi.

ABD Başkanı Donald Trump’ın ticaret ve güvenlik politikalarına dair açıklamaları da piyasaların radarında yer aldı. Trump, Çin’in fentanyl ile mücadeleye yönelik adım atması halinde bu ülkeye uygulanan bazı tarifeleri kaldırabileceğini ifade etti. Kanada ile ticaret müzakereleri konusunda ise yeni bir sürecin başlamayacağını belirtirken, hükümetin kapalı kalmasına yönelik eleştirilerini yineledi.

Para politikası tarafında, ABD Merkez Bankası (Fed) yetkililerinin açıklamaları dikkat çekti. Kansas City Fed Başkanı Jeffrey Schmid, bu haftaki faiz indirimine karşı çıkma gerekçesini enflasyona dair risklerin devam etmesi şeklinde açıkladı. Dallas Fed Başkanı Lorie Logan ve Cleveland Fed Başkanı Beth Hammack da mevcut ekonomik görünümün faiz indirimi için yeterli olmadığını vurgulayarak temkinli duruşlarını sürdürdü.

Wall Street, teknoloji şirketlerinden gelen güçlü bilanço desteğiyle haftayı pozitif kapatırken piyasaların gelecek hafta Fed yönlendirmeleri ve makroekonomik verileri yakından takip etmesi bekleniyor.