ABD, Kolombiya Devlet Başkanı Gustavo Petro ve ailesini uyuşturucu kaçakçılığıyla bağlantılı gerekçesiyle yaptırım listesine aldı. Petro, sosyal medya üzerinden sert bir yanıt vererek geri adım atmayacağını açıkladı.
ABD Hazine Bakanlığı, Kolombiya Cumhurbaşkanı Gustavo Petro, eşi Veronica del Socorro Alcocer Garcia, oğlu Nicolas Petro ve İçişleri Bakanı Armando Benedetti’yi “küresel yasa dışı uyuşturucu ticaretinde rol almak” ve “kaçakçılara ayrıcalık tanımak” gerekçesiyle yaptırım listesine aldı. OFAC kararına göre, söz konusu kişiler ABD ile finansal işlemler ve mal varlıkları konusunda kısıtlamalara tabi olacak.
Petro, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, “Asla diz çökmeyeceğim” mesajını verdi. Cumhurbaşkanı, kararın Kolombiya asıllı Senatör Bernie Moreno’nun tehdidi sonucu alındığını öne sürerken, savunmasını ABD’li avukat Dany Kovalik üzerinden yürüteceğini duyurdu. Petro, yıllardır uyuşturucu kartellerine karşı mücadele ettiğini vurguladı ve kararın tam bir paradoks olduğunu belirtti.
ABD Başkanı Donald Trump, Petro’yu hedef alan açıklamalarında “O bir haydut ve kötü bir adam. Çok fazla uyuşturucu üretiyor” ifadelerini kullanmıştı. Trump, Kolombiya ile mali ilişkileri durdurduklarını ve ülke ile ilişkilerini yeniden düzenlediklerini de açıklamıştı.
ABD Hazine Bakanı Scott Bessent ise yazılı açıklamasında, Petro yönetimiyle birlikte Kolombiya’daki kokain üretiminin on yılların en yüksek seviyesine ulaştığını, Petro’nun kartellere müdahale etmediğini ve faaliyetleri durdurmayı reddettiğini savundu.
Petro’nun sert yanıtı ve ABD ile Kolombiya arasındaki gerilim, Latin Amerika’da yeni bir diplomatik krizin habercisi olarak değerlendiriliyor.
