Ana Sayfa Arama Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

“Bakan Şimşek: 2026’da Güçlü Dezenflasyon Dönemi Başlıyor”

Mehmet Şimşek, 2026 yılı için fiyat istikrarı hedefiyle güçlü bir dezenflasyon sürecine girdiklerini duyurdu: “Maliye politikası, para politikası, gelirler ve yapısal reformlar buna göre şekillenecek.”

Mehmet Şimşek, 2026 yılı için fiyat istikrarı hedefiyle güçlü bir

“Bakan Şimşek: 2026’da Güçlü Dezenflasyon Dönemi Başlıyor”

Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, İstanbul Finans Merkezi’nde düzenlenen “Küresel Ekonomi ve Türkiye Ekonomisinin Görünümü” başlıklı zirvede yaptığı konuşmada, 2026 yılı için ekonomi programının ana eksenini açıkladı. Özellikle enflasyonla mücadeleye vurgu yapan Şimşek, “2026 yılında güçlü bir şekilde dezenflasyonu devam ettireceğiz. Maliye politikası, para politikası, gelirler politikası ve yapısal politikalar buna göre şekillenecek” dedi.

Şimşek, küresel ekonomik koşullara da değinerek, dış şoklara karşı Türkiye’nin dayanıklılığını artırdıklarını söyledi. Ülkenin savunma sanayisindeki ilerlemesini ve ihracatta ilk 10’a girme hedefine dair mesajlarını da paylaştı.

Şunlara dikkat çekildi:
• Enflasyon oranlarının düşürüleceği ve halkın fiyat baskısının azalacağı bir döneme geçileceği.
• Maliye ve para politikalarında eş zamanlı adımlar atılacağı, yapısal reformların bu süreci destekleyeceği.
• Reel sektör, girişimcilik ve finansman ortamının destekleneceği mesajı verildi; Türkiye’nin büyüme potansiyeline vurgu yapıldı.