Ana Sayfa Arama Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Belgeler Yayımlandı: “Erzurum’dan Çıkan Kaynak, Musul Petrollerini Besliyor

Devlet Arşivleri’nden çıkan belgeler, Musul petrollerinin kaynağının Erzurum topraklarından başladığını ve bu durumun Anadolu’nun enerji tarihine dair bilinenleri kökten değiştirdiğini ortaya koyuyor.

Devlet Arşivleri’nden çıkan belgeler, Musul petrollerinin kaynağının Erzurum topraklarından başladığını

Belgeler Yayımlandı: “Erzurum’dan Çıkan Kaynak, Musul Petrollerini Besliyor

Arşivlerden gün yüzüne çıkan yeni belgeler, Türkiye’nin enerji alışkanlıklarını sarsacak nitelikte bilgiler içeriyor. Yapılan araştırmalara göre, Musul’daki petrol damarlarının Erzurum topraklarından başlayarak yayıldığı yönünde bulgular var.

Buna göre:
• 1932 yılına ait bir haber kaydı, Ġskenderiye merkezli Arapça yayın yapan gazete Al‑Ahram’da yer aldı. Bu haberde “Türk mühendisler bu kaynağı keşfetti” ifadesi yer alıyor.

• Dönemin Kahire Başkonsolosluğu’nun Türk Hükûmeti’ne telgrafla bu keşfi bildirdiği ve konunun yalnızca gazete sayfalarında kalmayıp diplomatik kanallardan da takibi yapıldığı kayıtlarda yer alıyor.

• Ayrıca, 1916-1917 yıllarında bölgede görevli Rus mühendislerin Erzurum’un bazı köylerinde sondaj çalışmaları yapıp bitümlü toprak ve petrol sızıntıları tespit ettikleri raporlarında yer almış durumda. Bu da bahis konusu jeolojik hattın tarihsel temellerini güçlendiriyor.

 

Bu gelişmeler, Erzurum’un bir sınır şehri olmanın ötesinde enerji potansiyeli bakımından stratejik bir merkez olduğuna dair görüşleri yeniden gündeme getiriyor. Kazı-araştırma kayıtları, vakıf belgeleri ve jeolojik veriler bir araya geldiğinde, ortaya çıkan tablo şöyle: “Musul’un kara altı birikimi, aslında tam olarak Güney’de değil, Anadolu’nun doğu hattından kaynaklanıyor olabilir.”