“Tekin: Eğitimde Tek Başına Yürünmez — Hep Beraber Hedefe!”
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, bugün düzenlenen “Kütüphane Protokolü” töreninde yaptığı konuşmada, eğitim-öğretim sürecinde toplumsal iş birliğinin önemini vurguladı. Bakanlık ile TOGEM‑DER arasında imzalanan protokol çerçevesinde yerel yönetimlerin, sivil toplum kuruluşlarının ve eğitim paydaşlarının sürece aktif dahil edilmesi gerektiğini söyledi.
Tekin, “Milli Eğitim Bakanlığı olarak çok büyük bir aileyiz. Sorumluluklarımız büyük, beklentiler fazla. Bu beklentileri karşılayabilmenin şartı, eğitim işlerini toplumsal bir seferberlik ruhuyla yürütmektir. Bu ailenin bütün fertleri, yani öğretmenlerimiz, idarecilerimiz, ailelerimiz, hayırseverlerimiz ve STK’larımız üzerine düşeni yaptığı sürece başarılı olabiliriz.” ifadelerini kullandı.
Ayrıca Tekin, protokol imza töreninde yerel yönetimlerin desteğinin önemine değinerek Kaymakam ve Belediye Başkanı’na teşekkür etti. “Eğitim faaliyetlerinde yerel yönetimlerin desteği çok önemli” dedi.
Bakan, eğitimin başarısının yalnızca okulların veya öğretmenlerin çabasıyla değil, toplumun tüm aktörlerinin uyum içinde hareket etmesiyle mümkün olduğunu belirtti: “Hep beraber aynı hedeflere yönelirsek ve aynı şeyleri yapmaya çalışırsak başarılı oluruz.”
Törenin ardından Tekin, okulda görev yapan öğretmenlerle bir araya geldi ve onların görüşlerini doğrudan dinledi. Bu yaklaşım, eğitimde “çok sesli” ve katılımcı bir yönetim anlayışının benimsendiğini gösteriyor.
