Cevdet Yılmaz, COP30 Liderler Zirvesi İçin Brezilya’ya Gidiyor
Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz, Türkiye’yi iklim değişikliğiyle mücadele alanında uluslararası platformda temsil etmek amacıyla yarın Brezilya’nın Belém (Belem) kentine yolculuk edecek. Zirve, 6-7 Kasım günlerinde yapılacak olup, Yılmaz’ın liderler oturumunda konuşma yapması bekleniyor.
Açıklamalara göre:
• Yılmaz, Zirve çerçevesinde iklim değişikliğinde uluslararası iş birliği, enerji dönüşümü ve sürdürülebilirlik konularında konuşma gerçekleştirecek.
• Türkiye’nin 2053 “net sıfır” emisionesu hedefi ve güncellenmiş Ulusal Katkı Beyanı bağlamında, COP30’un önemli bir adım olduğu vurgulanıyor.
• Belém’deki zirve, özellikle tropikal ekosistemler, biyolojik çeşitlilik ve ormanların korunması başlıklarına odaklanacak; aynı zamanda iklim finansmanı ve teknoloji paylaşımlarının artırılmasına yönelik gündem öne çıkıyor.
Yılmaz’ın bu katılımı, Türkiye’nin iklim diplomasisi ve çok taraflı çevre politikaları açısından önemli bir dönüm noktası olarak görülüyor.
