Ana Sayfa Arama Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

Cevdet Yılmaz, COP30 Liderler Zirvesi İçin Brezilya’ya Gidiyor

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz, 6-7 Kasım tarihlerinde yapılacak COP30 Liderler Zirvesi kapsamında Türkiye’yi temsil etmek üzere yarın Brezilya’nın Belém şehrine uğurlanıyor.

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz, 6-7 Kasım tarihlerinde yapılacak COP30 Liderler

Cevdet Yılmaz, COP30 Liderler Zirvesi İçin Brezilya’ya Gidiyor

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz, Türkiye’yi iklim değişikliğiyle mücadele alanında uluslararası platformda temsil etmek amacıyla yarın Brezilya’nın Belém (Belem) kentine yolculuk edecek. Zirve, 6-7 Kasım günlerinde yapılacak olup, Yılmaz’ın liderler oturumunda konuşma yapması bekleniyor.

Açıklamalara göre:
• Yılmaz, Zirve çerçevesinde iklim değişikliğinde uluslararası iş birliği, enerji dönüşümü ve sürdürülebilirlik konularında konuşma gerçekleştirecek.
• Türkiye’nin 2053 “net sıfır” emisionesu hedefi ve güncellenmiş Ulusal Katkı Beyanı bağlamında, COP30’un önemli bir adım olduğu vurgulanıyor.
• Belém’deki zirve, özellikle tropikal ekosistemler, biyolojik çeşitlilik ve ormanların korunması başlıklarına odaklanacak; aynı zamanda iklim finansmanı ve teknoloji paylaşımlarının artırılmasına yönelik gündem öne çıkıyor.

Yılmaz’ın bu katılımı, Türkiye’nin iklim diplomasisi ve çok taraflı çevre politikaları açısından önemli bir dönüm noktası olarak görülüyor.