Noterlerde Yeni Dönem: Artık Zorunlu Olacak
Adalet Bakanlığı, “Noterlerin tatil gün ve saatlerinde çalışmasına ilişkin usul ve esaslar hakkında yönetmelik”te kapsamlı bir değişiklik yaptı. Yeni düzenlemeye göre:
• Cumartesi ve pazar günleri noterlik hizmeti zorunlu hale geliyor, resmi tatil günleri hariç.
• İl merkezlerinde noterlik sayısına göre farklı nöbet yükümlülükleri getirildi: dört-yirmi arasında noterliği bulunan illerde en az bir noterlik nöbet tutacak; yirmiden fazla noterlik bulunan illerde ise toplam noterlik sayısının en az yüzde beşi mesai verecek.
• Nöbetçi noterliklerde çalışma saatleri 09.00-17.00 arasında olacak, 12.30-13.30 arası öğle tatili olarak uygulanacak ve hafta içindeki gibi o aralıkta işlem kabul edilmeyecek.
• Ayrıca, nöbet gün ve saatlerinde yalnızca “vasiyetname tanzim ve tasdiki” veya “gecikmesinde zarar doğabilecek” işlemler yapılabilecek. Bu işlemlerin gerekçesi evrakta gösterilecek ve yevmiye defterine tatil sonrası ilk numarasıyla kaydedilecek.
