Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK), 2025’in ilk yarısında özel hastanelerde tespit edilen usulsüz işlemler nedeniyle toplam 333,9 milyon lira idari para cezası uyguladı. Kurum, denetimlerle sağlık hizmetlerinde şeffaflığı artırmayı hedefliyor.
Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK), bu yılın ocak-haziran döneminde özel hastanelerde yapılan denetimlerde tespit edilen usulsüz işlemler nedeniyle 333,9 milyon lira ceza uyguladı. Kurumun açıklamasına göre, özel hastanelerde sağlık hizmetlerinin sunumunda şeffaflığın sağlanması amacıyla denetimler aralıksız devam ediyor.
2025’in ilk yarısında özel hastanelere yönelik gerçekleştirilen 5 bin 94 denetim sonucunda 4 bin 781 usulsüz işlem belirlendi ve toplamda yaklaşık 334 milyon lira idari para cezası kesildi. Geçen yıl yapılan 8 bin 382 denetimde ise 7 bin 983 işlemde usulsüzlük tespit edilmiş ve ilgili hastanelere 607,9 milyon lira ceza uygulanmıştı.
SGK, yürütülen denetimlerin amacının hem vatandaş haklarını korumak hem de sağlık hizmetlerinde şeffaflığı artırmak olduğunu vurguladı. Kurumun açıklamasında, “Yürüttüğümüz etkin denetimlerle usulsüz işlemlerin önüne geçiyor, sağlık hizmetlerinde şeffaflığı artırıyoruz” denildi.
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan da SGK’nin açıklamasını alıntılayarak, “Usulsüz sağlık hizmetine asla geçit yok. Haksız, usulsüz, şeffaflıktan uzak her uygulamayla kararlılıkla mücadele etmeye devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.
