Kuraklık endişeleri devam ederken Sivas’taki barajlarda su seviyesi geçen yıla göre yüzde 7 artış gösterdi. Devlet Su İşleri yetkilileri, devam eden projelerle su rezervlerinin uzun vadede artırılacağını açıkladı.
Sivas’ta baraj doluluk oranlarında sevindirici bir artış gözlendi. Devlet Su İşleri (DSİ) 19. Bölge Müdürü Zafer Aslan, Sivas Valiliği İl Koordinasyon Kurulu toplantısında yaptığı açıklamada, baraj doluluk oranının geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 7 artışla yüzde 42’ye ulaştığını belirtti.
Aslan, mevcut su rezervleri ve devam eden projeler hakkında bilgi vererek, “Şu ana kadar yıllık 51 milyon metreküp su sağladık, inşaatı süren projelerle 16 milyon metreküplük ek kapasite kazandırıyoruz. Planlamamızda ayrıca 31 milyon metreküplük rezerv bulunmakta” dedi.
Koç ve Pusat-Özen Barajları ile uzun vadeli çözümler üzerinde de durulduğunu ifade eden Aslan, Koç regülatörünün 2053 yılına kadar hizmet vereceğini ve Koç Barajı’nın devreye girmesiyle 2070 yılına kadar içme suyu probleminin çözülmesinin hedeflendiğini açıkladı. Ayrıca Pusat-Özen Barajına su takviyesinin sürdüğü ve baraj ile gölet projelerinin devam ettiği belirtildi.
Sivas’ta 6 sulama projesinin sürdüğünü aktaran Aslan, barajların doluluk oranları hakkında şunları söyledi: “Barajlarımızın doluluk oranı şu an yüzde 50 civarında. Haziran ayında bu oran yüzde 80’lere kadar çıkıyor, ardından sulama faaliyetleri nedeniyle düşüyor. Geçen yıl aynı gün yüzde 35 olan doluluk oranı, bu yıl yüzde 42’ye yükseldi. Yani yüzde 7’lik bir artış söz konusu.”
Aslan, devam eden projelerle su rezervlerinin artırılacağını ve Sivas’ın içme suyu ihtiyacının uzun vadede güvence altına alınacağını vurguladı.
