Rusya Dışişleri Bakanı Sergey Lavrov, Rusya Devlet Başkanı Vladimir Putin ile ABD Başkanı Donald Trump arasında olası yeni bir zirvenin ABD’nin yaklaşımına bağlı olduğunu söyledi. Lavrov, Macaristan’ın başkenti Budapeşte’de yapılması planlanan zirveyle ilgili, “Trump bu teklifi yaptı, Putin kabul etti. Ancak Beyaz Saray davetin iptal edildiğini bildirdi. Daha sonra Amerikalılar bunun erteleme olduğunu söyledi. Dolayısıyla her şey davet eden tarafa bağlı” ifadelerini kullandı.
Lavrov, hafta başında ABD’li mevkidaşı Marco Rubio ile yaptığı telefon görüşmesini de hatırlatarak, Alaska’daki önceki Putin-Trump zirvesinde varılan uzlaşılara bağlı kaldıklarını teyit ettiklerini belirtti. Rus Bakan, “Yeni görüşmeden bahsetmedi. Ben de dile getirmedim çünkü teklif ABD tarafından gelmişti. Amerikalıların rahat edeceği bir tempoda ilerlemeye hazırız” dedi.
Ukrayna konusuna değinen Lavrov, Rusya’nın Kırım, Donetsk, Luhansk, Herson ve Zaporijya’yı anayasal olarak kendi toprakları olarak gördüğünü vurguladı. Ukrayna’dan ele geçirilen diğer bölgeler için ise “Tampon bölgeye ihtiyacımız var” ifadesini kullandı ve Odessa’nın da Rus şehri olduğunu savundu. Lavrov, ayrıca Ukrayna’nın tarafsız kalması, NATO’ya katılmaması, nükleer silaha sahip olmaması ve Rusça konuşanların haklarının güvence altına alınması gerektiğini söyledi.
Rus Bakan, bazı Avrupa ülkelerinin Moskova ile Washington arasındaki doğrudan temaslara karşı çıktığını ifade ederek, bu ülkelerin ABD’ye şartsız ateşkes sağlanması için baskı yaptığını belirtti. Lavrov, Rusya’nın Ukrayna’daki hedeflerinin değişmediğini ve “topraklardan çok, o topraklarda yaşayan insanların önemli” olduğunu kaydetti.
