ABD’de Tankerden Amonyak Sızması: Oklahoma’da 45 Kişi Hastanelik Oldu
Amerika Birleşik Devletleri’nin Oklahoma eyaletinde, park halinde bulunan bir tankarden amonyak kaçağı meydana geldi. Bölge yetkilileri, olayın kamyon şoförünün durumu fark etmesiyle ortaya çıktığını ve sızıntı sonrası 45 kişinin hastaneye kaldırıldığını açıkladı.
Kaçağın ardından yaklaşık 500 ile 600 kişi bölgeden tahliye edilirken, kurumlar mağdurlara evlerini kısa süreliğine terk etmeleri yönünde uyarıda bulundu. Sızıntıya müdahale eden beş görevlide de solunum yolları ile ilgili kimyasal yanıklar görüldü. Teknik arıza olasılığı üzerinde duruluyor.
Amonyak; gübre üretiminde yaygın olarak kullanılan, gaz ya da sıvı haldeyken temas hâlinde ciddi yanıklara ve solunum problemlerine yol açabilen bir kimyasaldır.
Bu olay, kimyasal madde taşıyan tankerlerin güvenliği, bölge halkının korunması ve acil müdahale kapasitesinin önemi açısından kritik bir örnek teşkil ediyor.
