Ana Sayfa Arama Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Yayın/Gazete
Yayınlar
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Namaz Vakitleri Gazeteler Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
Uygulamamızı İndir

ABD’de Tankerden Amonyak Sızması: Oklahoma’da 45 Kişi Hastanelik Oldu

ABD’nin Oklahoma eyaletinde bir amonyak tankerinden meydana gelen sızıntı nedeniyle 45 kişi tedavi altına alınırken, olay bölgesinde yüzlerce kişi tahliye edildi.

ABD’nin Oklahoma eyaletinde bir amonyak tankerinden meydana gelen sızıntı nedeniyle

ABD’de Tankerden Amonyak Sızması: Oklahoma’da 45 Kişi Hastanelik Oldu

 

Amerika Birleşik Devletleri’nin Oklahoma eyaletinde, park halinde bulunan bir tanka­rden amonyak kaçağı meydana geldi. Bölge yetkilileri, olayın kamyon şoförünün durumu fark etmesiyle ortaya çıktığını ve sızıntı sonrası 45 kişinin hastaneye kaldırıldığını açıkladı.

 

Kaçağın ardından yaklaşık 500 ile 600 kişi bölgeden tahliye edilirken, kurumlar ma­ğdurlara evlerini kısa süreliğine terk etmeleri yönünde uyarıda bulundu. Sızıntıya müdahale eden beş görevlide de solunum yolları ile ilgili kimyasal yanıklar görüldü. Teknik arıza olasılığı üzerinde duruluyor.

 

Amonyak; gübre üretiminde yaygın olarak kullanılan, gaz ya da sıvı haldeyken temas hâlinde ciddi yanıklara ve solunum problemlerine yol açabilen bir kimyasaldır.

 

Bu olay, kimyasal madde taşıyan tankerlerin güvenliği, bölge halkının korunması ve acil müdahale kapasitesinin önemi açısından kritik bir örnek teşkil ediyor.